marți, 10 ianuarie 2017

Frica de a spune ce gandesti cu adevarat...


   Un subiect destul de blamat. Ne este frica sa spunem ce gandim cu adevarat pentru a nu fi exclusi sau intelesi gresit. Daca cineva spune exact ce gandeste, nu inseamna ca e nesimtit, ci ca e sincer. E mai simplu sa jignim decat sa ascultam pana la capat.

   Cand auzim ceva ce nu e pe placul nostru, primul instinct este sa argumentam si sa schimbam subiectul. Ceea ce avem nevoie, se numeste autocontrol. Puterea de a asculta opiniile celorlalti, fara a avea  impresia ca vor sa le schimbe pe ale noastre.

   Ne este frica sa spunem ceea ce gandim, ca poate omul din fata noastra se supara sau isi schimba parerea despre noi. Nu prea ai cum sa comunici sincer cu astfel de persoane, ci doar superficial. Asta inseamna ca la fiecare fraza sa ii anticipezi reactia. Obositor si fals.....
    Daca frica a ajuns sa ne controleze si cuvintele, inseamna ca am devenit niste roboti.
  

3 comentarii:

  1. Bine punctat , păcat ca nu toată lumea fac asa .

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă toți oamenii ar gândii ca tine lumea ar fii un loc mai bun , păcat că nu mulți oameni gândesc așa

    RăspundețiȘtergere
  3. De acord cu tine, însă cu o precizare importanta... Sa fim sinceri sa spunem ce gândim și ce simțim, însă ar fi minunat sa ținem cont de felul în care o facem. Din punctul meu de vedere, într-un anumit fel vorbesc cu soțul meu, în alt fel vorbesc cu tine, și în cu totul alt mod vorbesc cu soacra mea :-D. Și la fel de important mi se pare dacă are importanta sau nu sa comunic. Fiindcă dacă nu mi se cere sfatul și consider ca părerea mea nu ar conta sau n-ar avea importanta dacă ar fi auzita sau nu, atunci.... De ce sa îmi consum energia? Unii oameni nici măcar nu aud ce le spui... Așteaptă sa spui ultimul cuvânt doar ca sa se poată auzi pe ei vorbind.

    RăspundețiȘtergere